Kształcenie zintegrowane – działania wychowawcze i profilaktyczne
1. W klasach I – III uczniowie wzięli udział w następujących programach profilaktycznych:
- Wolność oddechu – zapobiegaj astmie;
- Zawsze razem – profilaktyka AIDS
- Nie pal przy mnie, proszę!
- Stop meningokokom
- Owoce w szkole– 5 porcji warzyw, owoców lub soku Warzywkowo
- Szklanka mleka – 3 razy w tygodniu
- Moje miasto bez elektrośmieci
- Pierwsza pomoc – program profilaktyczny
- „Grunt – to dobre wychowanie”– program edukacyjno – wychowawczy
- Żyć w zgodzie ze sobą – program profilaktyczny – klasa III a
Praca wychowawcza nauczycieli przebiegała według planu pracy wychowawczej.
Nauczyciele przeprowadzili szereg pogadanek na temat właściwego zachowania uczniów
w różnych sytuacjach. W tych działaniach wspierani byli przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej i KMP w Przemyślu (klasy pierwsze – bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym – wrzesień).
W klasach pierwszych wychowawcy położyli duży nacisk na zintegrowanie zespołu klasowego, a szczególną opieka otoczoną dość liczną grupę sześciolatków. W klasie I b podjęto akcję edukacyjną na temat cukrzycy, ze względu na ucznia W. Wnuka).
Działania wychowawcze i profilaktyczne w klasach IV – VI
1. W klasach IV – VI uczniowie wzięli udział w następujących programach profilaktycznych i wychowawczych:
- Bezpieczna droga do szkoły
- Bez agresji
- Przemoc i agresja – jak panować nad emocjami
- Szacunek i tolerancja
- Letnia Szkoła Demokracji – program o zasadach funkcjonowania w grupie
- „Grunt – to dobre wychowanie”– program edukacyjno – wychowawczy
- Bezpieczna szkoła – zajęcia profilaktyczne i konkurs we współpracy ze Strażą Miejską
- Zdrowe żywienie dzieci w wieku szkolnym – program profilaktyczny dla uczniów
i rodziców - Żyjemy wśród innych ludzi – zajęcia integrujące grupę (klasa IV b)
- Nie jestem bezradny – elementy programu profilaktycznego (klasa V b)
- Trzymaj formę
- ABC! Ale będzie czadowo
Wychowawcy klas realizowali zajęcia – programy wychowawcze na godzinach wychowawczych – według swoich planów pracy wychowawczej i sytuacji wynikających
w danym momencie.