Prace uczniów

PRZYGODY MISIA CODY W POLSCE

Ostatnie zadanie projektu to prezentacja PowerPoint – Cody`s Adventure in Poland. Podobne prezentacje powstały we wszystkich krajach partnerskich i będą zaprezentowane na stronie www.eurokidsweb.eu Zapraszamy do obejrzenia prezentacji.

BRZYDKIE KACZĄTKO

Wśród wszystkich dzieci szkół partnerskich w naszym projekcie największą popularnością cieszy się bajka Hansa Christiana Andersena „Brzydkie Kaczątko” Nasza biblioteka wzbogaciła się w tą bajkę w pięciu wersjach językowych.

FILM PROMUJĄCY SP11

Film w trakcie publikacji.

KOMIKS NA BAZIE LOKALNEJ LEGENDY

Uczniowie klas 5 i 6 znają lokalne legendy i narysowali na ich podstawie komiksy. Najlepsza praca zaprezentowana została na stronie internetowej www.eurokidsweb.eu, obok podobnych prac wykonanych przez dzieci w naszych szkołach partnerskich. Prezentujemy prace: Gabrysi Zahorbeńskiej z klasy 5a, Damiana Inglota z klasy 6a i Sylwii Solskiej z klasy 5a. Wszystkie komiksy powstały na podstawie książki Jacka Błońskiego – Legendy z przemyskiego grodu.

KONKURS NA ULUBIONĄ BAJKĘ

W klasach pierwszych uczniowie głosowali na najbardziej ulubioną bajkę. Do konkursu stanęły: Śpiąca Królewna, Królewna Śnieżka, Kopciuszek, Czerwony Kapturek i Brzydkie Kaczątko. Najwięcej głosów otrzymał Kopciuszek. Kopciuszek był również najchętniej portretowaną postacią z bajki.

TRADYCYJNE ZAWODY I RZEMIOSŁA

Przemyśl jest często nazywany stolicą dzwonów i fajek. Nic więc dziwnego, że właśnie te dwa rzemiosła stały się tematem naszych prac w projekcie. Podopieczni szkolnej świetlicy razem ze swoją nauczycielką Małgorzatą Banicką odwiedzili zakład ludwisarski „Odlewnia i naprawa dzwonów J.Felczyńskiego”, gdzie panowie W.Sobol i W.Olszewski opowiadali o tym jak powstają dzwony. Na temat produkcji fajek mogli dowiedzieć się w pracowniach Pana Zbigniewa Bednarczyka i P ana Bartłomieja Antoniewskiego. Efektem tych spotkań były prace plastyczne – projekty i modele dzwonów i fajek wykonane przez uczniów. Podsumowaniem była wycieczka do Muzeum Dzwonów i Fajek.

KARTKI ŚWIĄTECZNE

PYTANIA i ODPOWIEDZI DZIESIĘCIOLATKÓW

Jednym z zadań w projekcie były dyskusje i wymiana informacji na temat życia codziennego w szkołach partnerskich. Oto co o swoich szkołach powiedzieli:

    • Uczniowie szkoły w Cottbus – Niemcy

Szkoła zaczyna się o 8.00. Mamy pięć normalnych lekcji, a potem możemy wybrać przedmioty jakie chcemy. Na przykład: muzykę, garncarstwo, języki i zajęcia sportowe. Śniadanie jest od 9.30 do 10.00. Lunch od 11.30 do 12.15. Szkoła kończy się o godzinie 2.00.

W szkole uczymy się: niemieckiego, angielskiego, matematyki, historii, sztuki, muzyki, nauk społecznych i wychowania fizycznego. Najbardziej lubimy WF, muzykę i sztukę.

    • Uczniowie szkoły w Nijkerk – Holandia

Każdego dnia zaczynamy naukę od modlitwy i czytania fragmentu biblii. Potem mamy 7 lekcji, np. czytanie, holenderski, arytmetykę, angielski, biologię, historię i WF. W naszej klasie jest 15 chłopców i 18 dziewczynek. Mamy dwóch nauczycieli. Zadanie domowe mamy dwa razy w tygodniu, zwykle zajmuje nam pół godziny. Nasz ulubiony przedmiot to WF.

    • Uczniowie szkoły w Crumlin – Irlandia Północna

Szkoła zaczyna się modlitwą o godzinie 9, a potem sprawdzamy zadania domowe. Pierwsza przerwa jest o 10.30 i trwa 15 minut. Lunch jest od 12.30 do 1.10. szkoła kończy się o 3.00.

Godzinę uczymy się czytania i pisania – uczymy się ortografii, piszemy opowiadania i wiersze. Na matematyce uczymy się o procentach, ułamkach i systemie dziesiętnym. Na przyrodzie o ciele, roślinach i zwierzętach, czasami robimy eksperymenty. Mamy też religię, historię i geografię. Raz tygodniu używamy pracowni komputerowej, w klasie mamy tez dwa komputery. Oprócz tego mamy plastykę, muzykę i wychowanie fizyczne.

W każdy poniedziałek przychodzi nauczycielka hiszpańskiego u uczy nas liczenia, kolorów, dni i miesięcy. Zadanie domowe mamy codziennie. Teraz dostajemy je nawet na weekend bo przygotowujemy się do egzaminów w listopadzie.

JAK WYOBRAŻAMY SOBIE NASZYCH PARTNERÓW W PROJEKCIE

Uczniowie klas czwartych, piątych, i szóstych na lekcjach plastyki rysowali i malowali swoje wyobrażenia o krajach, skąd wywodzą się nasi partnerzy w projekcie. Irlandia zwykle kojarzyła się z koniczyną i Leprechaunem – zielonym skrzatem z legendy, Niemcy z Papieżem i samochodami, Holandia z tulipanami i wiatrakami, a Francja ze ślimakami.

MASKOTKA EUROKIDS

Jednym z zadań projektu jest stworzenie europejskiej maskotki. Wszystkie szkoły otrzymały od koordynatora z Irlandii Północnej takie same misie. Naszym zadaniem było ubrać go w elementy charakterystyczne dla danego kraju. Prezentacja maskotki miała miejsce podczas obchodów Pierwszego Dnia Wiosny. Jeszcze wtedy „niekompletny” miś towarzyszył nam w zabawach i konkursach. Teraz już ubrany w krakowską czapkę, irlandzką podkoszulkę, niemiecką torebkę, francuskie spodnie i holenderskie drewniane buty, czeka na swoje nowe imię. W przyszłym roku ogłoszony zostanie konkurs na imię dla maskotki Eurokids, wszyscy uczniowie będą mogli w nim uczestniczyć zgłaszając propozycje i głosując na stronie www.eurokidsweb.eu

KONKURS NA LOGO STRONY INTERNETOWEJ

W konkursie na LOGO strony internetowej www.eurokidsweb.eu uczestniczyli uczniowie klas 4-6. Wyniki zostały ogłoszone 21 marca, podczas obchodów „Pierwszego dnia wiosny”. Zwycięzcy otrzymali dyplomy i nagrody. Jury w składzie pani Jolanta Kawalec – nauczyciel plastyki i pani Małgorzata Łupicka – szkolny koordynator projektu, wyróżniło 6 prac.
Pierwsze miejsce przypadło Aleksandrze Baroszek uczennicy klasy 6.
Jej praca będzie reprezentować naszą szkołę w konkursie, w którym uczestniczyć będą wszyscy partnerzy.

EUROPEJSKIE PASZPORTY

W ramach zadań programu Comenius – Sokrates uczniowie klas trzecich przegotowali Europejskie Paszporty. Niektóre z nich zostały wysłane do naszych europejskich partnerów, umieszczone na stronie internetowej projektu i zaprezentowane na tablicy projektu. My również otrzymaliśmy paszporty z Irlandii, Holandii, Niemiec i Francji. W swoich „paszportach” dzieci pisały o sobie, swojej rodzinie, szkole i zainteresowaniach. Prace ozdobione zostały rysunkami. Oto parę przykładów:

Bierzemy udział w programie

Bierzemy udział w programie