Projekt DEMO wzorowany jest na niemieckim programie Mini – Phänomenta. Ideą projektu jest udostępnienie uczniom swobodnego dostępu do stacji eksperymentalnych podczas przerw. Wszystkie stacje mają być stworzone przez dzieci przy pomocy rodziców. W Programie Mini-Phänomenta uczniom udostępniane są 52 stacje. Ponieważ w naszej szkole brak miejsca na korytarzach jest ogromną przeszkodą dlatego będziemy jednocześnie wystawiać około 5 stanowisk, po miesiącu zostaną one zmienione. Badania wykonane w Niemczech pokazują, że uczniowie, w których szkołach stacje eksperymentalne były dostępne przez dłuższy okres czasu, wykazywali większą ciekawość świata, częściej zadawali pytania, nie bali się eksperymentować. W Jedenastce pomysłodawczyni projektu pani Aneta Jabłońska nazwała go projektem DEMO od pierwszych liter słów, które powinny być często powtarzane dzieciom DOŚWIADCZAJ, EKSPERYMENTUJ, MYŚL, ODKRYWAJ. Już w listopadzie udostępniony został uczniom prosty telefon, wykonany z lejków i węża ogrodowego, łączący II piętro z parterem. Obecnie uczniowie wraz z rodzicami wykonali 10 stacji eksperymentalnych. Zachęcamy wszystkich chętnych do włączenia się w projekt DEMO. Dajmy dzieciom możliwość doświadczania, a ich wewnętrzna ciekawość świata zrobi resztę.
27 maja 2017 roku DEMO zaprezentowało swoje stacje podczas 8 Dnia Odkrywców w Rzeszowie. Wspaniały czas spędzony wśród pasjonatów Nauki. Dziękuję wszystkim Rodzicom, którzy przyczynili się do tego, że mogliśmy uczestniczyć w tym niezwykłym wydarzeniu. Gratuluję wszystkim Uczniom, którzy stanęli na wyżynach swoich możliwości i z pasją i zaangażowaniem objaśniali działanie stacji. Dziękujemy również Organizatorom za zaproszenie. Mam nadzieję, że za rok też się spotkamy
Dzisiaj (11.05.2017r.) w Bibliotece Miejskiej w Przemyślu odbyło się niezwykłe spotkanie naukowe. Wspaniali uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 11 prezentowali wykonane przez siebie stacje doświadczalne, stworzone w ramach realizowanego w szkole projektu DEMO. W spotkaniu wzięły udział przedszkolaki z dwóch przemyskich przedszkoli oraz Goście specjalni, gimnazjaliści z Niska, z dwóch Klubów Młodego Odkrywcy, którzy specjalnie przyjechali, aby wspólnie z młodszymi kolegami odkrywać, doświadczać i eksperymentować. Z radością w sercu patrzyłam na zmagania młodych naukowców. Z jednej strony tych, którzy próbowali w prosty sposób wytłumaczyć zasady działania stacji, a z drugiej strony tych, którzy musieli sprostać postawionym przed nimi zadaniom. Dziękuję bardzo pracownikom Biblioteki Miejskiej za zorganizowanie tego spotkania.
Uczniowie przemyskiej Jedenastki opowiadali o projekcie DEMO w radiu Eska.
Ulepszony telefon łączący drugie piętro z parterem gotowy. Przeprowadzone testy wyszły idealnie. Zobaczymy czy stacja przetrwa testy uczniów 🙂
10 października pani Aneta Jabłońska i pani Małgorzata Jagustyn wraz z uczniami Szymonem Baryłą, Damianem Ożgą, Karolem Kawą i Szymonem Jabłońskim wzięli udział w warsztatach organizowanych przez Centrum Nauki Kopernik. Warsztaty dotyczyły budowy stacji doświadczalnych. Pani Aneta Jabłońska uczestnikom warsztatów opowiedziała o projekcie DEMO realizowanym w przemyskiej Jedenastce. Uczniowie opowiadali nauczycielom, pracownikom CNK i zaproszonemu prof. Fiesserowi o zbudowanych przez siebie stacjach oraz odpowiadali na zadawane pytania. Było to dla wszystkich niezwykłe doświadczenie. Dzięki gościnności CNK mogliśmy również zobaczyć nowe wystawy w Centrum Nauki Kopernik, odwiedzić Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Techniki oraz Pałac Kultury i Nauki. Po trzech dniach spędzonych w Warszawie wszyscy wrócili pełni nowych pomysłów do Przemyśla. Uczniowie naszej szkoły – twórcy stacji projektu DEMO oraz p. Aneta Jabłońska opowiadają w Rzeszowie o swoich dokonaniach. Uczniowie klasy IV i V Szymek, Damian, Karol i Szymek stanęli na wysokości zadania i profesjonalnie opowiedzieli o swoich stacjach. Serdeczne podziękowania dla Rodziców, którzy udzielili ogromnego wsparcia w tym przedsięwzięciu.
11 września 2016 roku uczniowie przemyskiej Jedenastki prezentowali podczas Święta Ulic stacje z projektu DEMO. Cieszyły się one ogromnym zainteresowanie zarówno wśród dzieci jak i osób dorosłych. Uczniowie dzielnie tłumaczyli zawiłe teorie.
ZESTAW 1
Zestaw numer 1 składa się z pięciu stacji:
1.1. GRAJĄCE RURY 1.2. PIASKOWNICA
1.3. WYŚCIGI KULEK 1.4. RÓWNOWAGA
1.5. KOLORY
ZESTAW 2
Zestaw numer 2 składa się z pięciu stacji:
2.1. PRZELEWAMY WODĘ 2.2. LABIRYNT
2.3. ZDERZENIE 2.4. WAHADŁO
2.5. BUDUJEMY MOSTY
ZESTAW 3
Zestaw numer 3 składa się z pięciu stacji:
3.1. LUSTRA 3.2. ANIMACJA
3.3. STYROPIAN 3.4. TELEFON
3.5. POD GÓRĘ
Zestaw numer 4:
4.1. MAGNESY NEODYMOWE 4.2 DZWONKI
4.3 MAGICZNA WODA 4.4 RÓWNOWAGA
4.5 W KTÓRĄ STRONĘ
Zestaw numer 5:
5.1 ZNAJDŹ KSZTAŁT 5.2 MAGICZNA KOSTKA