Home » UCZNIOWIE » Klasy » Rok szkolny 2015/2016 » Klasa IV a

Klasa IV a

POWITANIE CZWARTOKLASISTÓW

Czas upływa bardzo szybko. Jeszcze tak niedawno uczniowie nauczania początkowego, a teraz uczniowie klasy czwartej. Pożegnali się z panią Dorotą Jamroz, która przez trzy lata rozpościerała nad nimi swoje opiekuńcze „skrzydła”, żeby przejść pod moją opiekę (Małgorzaty Jagustyn). Pełni strachu i obaw rozpoczęli swój kolejny rok w tej szkole. Powodzenia i wytrwałości.

Pamiętajcie:

„Nie jest najważniejsze, byś był lepszy od innych.

Najważniejsze jest, byś był lepszy

od samego siebie z dnia wczorajszego”

Klasa 4a

życzy:

KLASA IVA Z WYCHOWAWCĄ

życzenia

FINAŁ KONKURSU „BEZPIECZNA SZKOŁA”

13 czerwca 2016 roku na Zamku Kazimierzowskim w Przemyślu odbył się Finał XV Konkursu Profilaktycznego „Bezpieczna szkoła”, który organizowany jest przez Straż Miejską. Trzyosobowy zespół uczniów naszej klasy  w składzie Zuzanna Domańska, Kacper Bąk i Karol Kawa zajął trzecie miejsce. GRATULACJE !!!

Celem konkursu było zapoznanie uczniów z różnego rodzaju zagrożeniami z jakimi mogą spotkać się  w życiu codziennym. Pytania konkursowe dotyczyły między innymi przepisów ruchu drogowego, zasad udzielania pierwszej pomocy, a także niebezpieczeństw związanych ze spożywaniem alkoholu, paleniem papierosów czy używaniem narkotyków.
Cała klasa dopingująca zawodników mogła również uczestniczyć w konkursach  i zdobywać nagrody.

KLASOWA WYCIECZKA W GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE

Trzydniowa wycieczka w Góry Świętokrzyskie była okazją do wspólnego spędzenia czasu.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy:

• Kielce – pomnik Henryka Sienkiewicza oraz Muzeum Zabawy i Zabawek.
  • Oblęgorek – Muzeum polskiego noblisty Henryka Sienkiewicza
  • Jaskinię Raj – jedną z najpiękniejszych jaskiń krasowych w Polsce.

Noc spędziliśmy w hoteliku w Bilczy. Była ona bardzo długa i męcząca, szczególnie dla opiekunów. Po śniadaniu wyruszyliśmy, aby zdobywać najwyższe szczyty Gór Świętokrzyskich.

• Łysica – wyruszyliśmy ze Świętej Katarzyny i po wyczerpującej wspinaczce zdobyliśmy najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich-Łysicę (612 m n.p.m.). Zejście do miejscowości Kakonin było już nieco łatwiejsze.
  • Święty Krzyż – naszą wspinaczkę rozpoczęliśmy w Hucie  Szklanej i podziwiając po drodze gołoborza dotarliśmy na szczyt (594 m n.p.m.). Tutaj czekało nas wiele atrakcji –  zwiedzanie Muzeum Klasztornego, ucałowanie relikwii Drzewa Krzyża Świętego, zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego.

Kolejny nocleg w Bilczy. Tym razem przed snem odbyła się dyskoteka, na której wszyscy wesoło się bawili. Po śniadaniu pakowanie i ostatni etap naszej wycieczki. Trzeci dzień był bardzo męczący i obfitował w różne atrakcje.

• Tokarnia – Park Etnograficzny, w którym zgromadzono najcenniejsze zabytki budownictwa drewnianego.
  • Chęciny –  ruiny gotyckiego zamku z XIV wieku.
  • Kadzielnia – Rezerwat przyrody.
  • Centrum Geoedukacji – zwiedzanie Galerii Ziemi i „Podróż do wnętrza Ziemi” kapsułą 5D.

Droga powrotna minęła nam bardzo szybko i około godziny 21:00 przyjechaliśmy do Przemyśla, gdzie czekali stęsknieni rodzice.

CZWARTY RAJD Z CYKLU „POZNAJEMY PRZEMYŚL I JEGO ZABYTKI”

Kolejne zwiedzanie miasta i poznawanie jego zabytków, tym razem z Przewodnikiem PTTK Panem Maciejem Piotrowiczem. 6 maja zachęceni piękną pogodą odwiedziliśmy kolejno: zespół cmentarzy wojennych przy ulicy Przemysława, cmentarz główny, cmentarz żydowski, fort XXI Bakończyce oraz tereny poszpitalne i pokoszarowe przy ulicy Słowackiego.

SPOTKANIE Z PRZEWODNIKIEM PTTK

6 maja na godzinie wychowawczej odwiedził nas Pan Maciej Piotrowicz Przewodnik Turystyki Pieszej i opowiedział o rodzajach odznak oraz sposobach ich zdobywania. Najdokładniej zapoznał uczniów z regulaminem Odznaki Krajoznawczej „ZNAM PRZEMYŚL”, którą chcemy zdobyć w tym roku.

55. OGÓLNOPOLSKI RAJD TWIERDZA PRZEMYŚL

23 kwietnia, w sobotę, o godzinie 8:20 spotkaliśmy się pod szkołą, aby wyruszyć na kolejny rajd pieszy. Poprowadziła nas oczywiście Pani Małgorzata Banicka. Przeszliśmy na parking przy stadionie Polonia, skąd o godzinie 9:00 autobus zawiózł nas do Orzechowiec. To tu rozpoczęła się piesza wędrówka. Przewodnik PTTK Pan Michał Thier poprowadził nas 10 kilometrową trasą: Orzechowce – Fort X Orzechowce – Fort IX Brunner – ul. Wysockiego – park na Lipowicy – Winna Góra. Pogoda i humory dopisywały wszystkim. Około godziny 14.00 dotarliśmy do mety rajdu. Podczas wspólnego ogniska, obok fortu XIX Winna Góra w Przemyślu, odpoczywaliśmy spożywając pyszne kiełbaski.

DZIEŃ ZIEMI 2016

W tym roku już 18 kwietnia obchodzony był w naszej szkole Dzień Ziemi. W jego przygotowaniu, wraz z klasą Ib, wzięła udział również  nasza klasa. Uczniowie klasy Ib, w przepięknych strojach, wystąpili w bajce „Dobre rady na złe odpady, czyli ekologiczny Czerwony Kapturek”. Damian Ożga wystąpił w roli narratora, pozostali uczniowie recytowali wiersze ekologiczne i zaśpiewali piękną piosenkę „Ziemia, wyspa zielona”.

Występ zakończył się ważnym dla nas wszystkich przesłaniem:

” Nauczmy się wszyscy SEGREGOWAĆ ŚMIECI.

Nie powstanie wtedy żadne wysypisko,

i będziemy mieli czyste środowisko.”

RAJD WIOSENNY „CZY TO JUŻ WIOSNA”

Pierwszy dzień kalendarzowej wiosny spędziliśmy w plenerze szukając jej oznak. Trochę padało, trochę wiało, ale my wytrwale wędrowaliśmy biorąc udział w pieszym rajdzie zorganizowanym przez PTTK. Po pokonaniu trasy rajdu było pieczenie kiełbasek na ognisku i palenie marzanny.

SUKCES UCZENNICY NASZEJ KLASY

Uczniowie naszej szkoły brali udział w konkursie na drzewo genealogiczne swojej rodziny, organizowanym przez Niepubliczną Szkołę im. H. Modrzejewskiej w Przemyślu. III miejsce zajęła uczennica naszej klasy Dagmara Paradowska. GRATULUJEMY !!!

GRA PODWÓRKOWA W KAPSLE –WYŚCIG

LICZBA GRACZY dowolna

REKWIZYTY – metalowe kapsle od butelek. Aby kapsel nadawał się do gry należy go wcześniej odpowiednio przygotować – obciążyć plasteliną lub modeliną oraz odpowiednio udekorować, aby różnił się od kapsli przeciwników. Tor narysowany na chodniku lub boisku.

PRZEBIEG GRY:

• Na chodniku lub boisku rysujemy trasę, którą zawodnicy będą musieli pokonać pstrykając palcem w kapsle. Ważne jest aby trasa nie była zbyt prosta, mogą na niej być przeszkody (mosty, rzeki, lotne premie). Na trasie oznaczamy START I METĘ.
  • Umieszczamy kapsle na STARCIE i losujemy kolejność ruchów.
  • Uczestnicy w wylosowanej kolejności pstrykają w kapsle tak, aby przesunęły się one jak najdalej i nie wyszły poza narysowaną trasę i pokonały narysowane przeszkody.
  • Jeżeli kapsel wypadnie poza narysowany tor lub wpadnie do rzeki, uczestnik umieszcza kapsel w miejscu, z którego wykonywał ostatni ruch.
  • Przekroczenie lotnej premii uprawnia do dodatkowego ruchu.
  • Zwycięża zawodnik, który jako pierwszy przekroczy linię METY.

Przykładowy tor, po którym może odbywać się wyścig kapsli.

Wspomagamy akcję „Pola Nadziei” w Przemyślu

Chcąc wesprzeć akcję „Pola Nadziei” poświęciliśmy swój wolny czas, aby wspólnie wykonać żonkile z bibuły. Mamy nadzieję, że nasze zaangażowanie pomoże wesprzeć budowę hospicjum w Przemyślu. W spotkaniu wzięli udział chętni uczniowie. rodzice i wychowawca klasy.

Dzień Otwarty

DZIEŃ OTWARTY

Trzej uczniowie naszej klasy Szymon Baryła, Karol Kawa i Damian Ożga zaprezentowali swoje prace, które wykonali (z pomocą rodziców) w ramach projektu DEMO.

Calineczka

CALINECZKA

Wizytę gości z Turcji, Katalonii, Holandii, Litwy, Rumunii oraz Wielkiej Brytanii w ramach projektu Erasmus + rozpoczął dzień bajki. Klasy zamieniły się w prawdziwe sceny teatralne. Nasza klasa zamieniła się w piękną łąkę z kolorowymi kwiatami, motylami, ważkami. W tej pięknej scenerii król elfów poprosił Calineczkę o rękę i rozpoczęła się wesoła zabawa.

Rajd mikołajkowy

TRZECI RAJD „MIKOŁAJKOWY” Z CYKLU

„ODKRYWAMY PRZEMYŚL I JEGO ZABYTKI”

Kolejne zwiedzanie miasta i poznawanie jego zabytków. 8 grudnia w mikołajkowych czapkach, bo to okres mikołajek, uczniowie klasy IVa pokonali następującą trasę rajdu : ulica Basztowa – Kopiec Tatarski – Fort XVI Zniesienie – brama forteczna na Zniesieniu – ul. Tatarska – Kościół Karmelitów – Muzeum Kamienica Mieszczańska.

Pierniki w muzeum

PIERNIKI, PIERNIKI, ŚWIĄTECZNE PIERNIKI!

Święta tuż, tuż. Przygotowania czas zacząć. Uczniowie klasy IVa wzięli udział w warsztatach, można powiedzieć kulinarnych. Zajęcia prowadzone były w Muzeum Historii Miasta Przemyśla. Celem warsztatów było przypomnienie pięknej tradycji wypieku i dekorowania pierników. Podczas zajęć każde dziecko miało okazję za pomocą kolorowego lukru udekorować piernikowe ozdoby, które późnej zabrało do domu. Niektórzy uczniowie poprosili nawet o przepis na ciasto piernikowe, żeby uraczyć domowników smacznymi ciasteczkami.

Piknik edukacyjny – świat nauki z PROJEKTOREM

Najbardziej ciekawi świata i żądni wiedzy uczniowie klasy IV a wzięli udział w sobotnim pikniku naukowym, który zorganizowali w naszej szkole studenci rzeszowskich uczelni. Studenci dali możliwość poznania tajników fizyki, chemii, biologii, kryminalistyki i przejścia szkolenia z pierwszej pomocy.

Andrzejkowe szaleństwa w muzeum

Zbliżają się Andrzejki – wieczór dobrych wróżb, magii, lania wosku i czarów. Z tej okazji uczniowie klasy IV a wzięli udział w specjalnych andrzejkowych zajęciach organizowanych przez Muzeum Historii Miasta Przemyśla. Powitała nas czarownica z miotłą, która opowiadała o tradycjach i obrzędach ludowych związanych z Andrzejkami. Potem, podczas wspólnej zabawy uczniowie mieli okazję wzięcia udziału w różnego rodzaju wróżbach m.in. laniu wosku, wróżeniu z kart, kubeczków, butów. Bardzo dziękujemy pracownikom Muzeum za mile spędzone popołudnie.

Kolejny rajd z cyklu „Odkrywamy Przemyśl i jego zabytki”

Uczniowie klasy IV a, którzy chcą zdobyć ODZNAKĘ KRAJOZNAWCZĄ PTTK „ZNAM PRZEMYŚL” w dniu 17 października 2015 r. w ramach Szkolnego Koła Turystycznego brali udział w kolejnym rajdzie pieszym poświęcony zwiedzaniu zabytków naszego miasta. Tym razem trasa prowadziła ulicami naszego miasta. Uczniowie poznawali historię zabytków skupionych wokół Rynku. Dowiedzieli się gdzie dawniej stał klasztor Bonifratrów, klasztor Dominikanów oraz klasztor Dominikanek, w którym we wrześniu 1939 r. mieściło się dowództwo obrony miasta. Na koniec zwiedzili kościół o.o. franciszkanów, w którym mogli pooglądać obrazy przedstawiające Przemyśl w XVII wieku.

RAJD NA KOPYSTAŃKĘ – LEKCJA PRZYRODY I HISTORII W TERENIE

Dnia 12 listopada 2015 r. w ramach Szkolnego Koła Turystycznego odbył się rajd pieszy klasy IV a. Celem rajdu było propagowanie turystyki pieszej i aktywnego trybu życia. W ramach rajdu uczniowie mieli lekcje przyrody, w trakcie której rozpoznawali gatunki drzew, wyznaczali kierunki świata za pomocą kompasu, rozpoznawali chmury. Dzięki mamie Noelii w drodze na Kopystańkę odwiedziliśmy zagrodę z dzikami. Na szczycie, na wysokości 541 m n.p.m. odbyła się krótka lekcja historii dotycząca I wojny światowej, toczących się walk w okolicach góry i odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach niewoli. Następnie uczniowie zaśpiewali poznane w czasie lekcji muzyki pieśni legionowe. Ze szczytu podziwialiśmy piękną panoramę Pogórza Przemyskiego oraz fragment Gór Sanocko-Turczańskich. Ze względu na dużą przejrzystość powietrza mogliśmy zobaczyć przekaźnik na Zniesieniu w Przemyślu. Powrót dostarczył grupie wielu emocji związanych z trudnym przejściem po gliniastym terenie, które po ostatnich opadach deszczu stało się trasą z przeszkodami.

JORDANALIA – OTRZĘSINY KLASY IV A

Dnia 22 października 2015 roku odbyły się w naszej szkole Jordanalia. Piąte już Jordanalia przebiegały pod hasłem: Chrzest czwartoklasisty, który przygotowany został przez Samorząd Uczniowski i jego opiekunów. Uczniowie klas czwartych zostali oficjalnie powitani i przyjęci w poczet starszych uczniów. Uroczystego pasowania dokonał sam patron naszej szkoły Henryk Jordan, w którego wcielił się uczeń klasy 6b – Gabriel Hołowiecki.

Jordanalia Jordanalia 1 Jordanalia 2

KOLEJNA AKTYWNA SOBOTA

W piękną, słoneczną, jesienną sobotę 10 października uczniowie klasy 4a wraz z wychowawcą wzięli udział w 54 OGÓLNOPOLSKIM RAJDZIE – TWIERDZA PRZEMYŚL. Nasza trasa przebiegała od Bramy Sanockiej – Fort XVI C Trzy Krzyże – szaniec S9 Krzemieniec przez Bramę na Zniesieniu – Fort XVI Zniesienie – posterunek sygnałowy – Baterię XVI B Kopiec Tatarski – magazyny prochowe – cmentarze wojenne – Baterię XVI A Laboratorium – Baterię XXI A Jamki – Bramę Dobromilską – Fort XXI Bakończyce i zakończyła się w Parku Lubomirskich pieczeniem kiełbasek na ognisku. Z pełnymi brzuszkami i wspaniałymi humorami, około godziny 15:00, rozeszliśmy się do domów.

IMGP1646 IMGP1694 IMGP1830

RADJ PIESZY POD HASŁEM „RUCH TO ZDROWIE”

W sobotę 19 września o godzinie 10:00, mimo dość niepewnej pogody, siedemnastka najodważniejszych uczennic i uczniów klasy IV a wraz z wychowawcą Małgorzatą Jagustyn i opiekunem Szkolnego Koła Turystycznego Małgorzatą Banicką wyruszyła na pieszą wędrówkę. Rajd miał na celu propagowanie turystyki pieszej, zachęcanie do aktywnego wypoczynku, przybliżenie młodzieży szkolnej historii i zabytków naszego miasta. Uczniowie zwiedzali min. Katedrę Greckokatolicką, Wieżę Katedralną, przeszli fragment szlaku niebieskiego. Na zakończenie uczestniczyli w warsztatach ceramicznych w Muzeum Historii Miasta Przemyśla.