Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, zdobycie umiejętności tworzenia algorytmów, programowania klocków lego, doskonalenie umiejętności pracy metodą projektu.
Dzięki projektowi FIO „Popołudnie w szkole” udało się pozyskać interaktywne klocki lego WeDo oraz lego mindstorms. Z ich wykorzystaniem prowadzone będą unikalne zajęcia umożliwiające poznanie tajników konstruowania oraz podstaw programowania. A wszytko poprzez świetną zabawę pod kierunkiem nauczycielki informatyki Anety Jabłońskiej.
ZAJĘCIA DLA KLASY IV „a”
19. Zamieniamy „szperacza” w samochód reagujący na światła drogowe.
18. Piszemy program rozpoznający kolory przedmiotów.
17. Wracamy do programowania „szperacza”. Dodajemy czujnik koloru.
16. Robot EV3 sterowany pilotem.
15. Piszemy program do robota EV3.
14. Robot EV3 został zbudowany.
13. Budujemy pierwszego robota z klocków EV3.
12. Edytujemy programy w szperaczu.
11. Poznajemy LEGO Mindstorms EV3.
10. Dziś wielki dzień! Nasza pracownia robotyki wzbogaciła się o zestaw klocków LEGO Mindstorms EV3. Od dzisiaj pracujemy w dwóch grupach.
9. Poznajemy właściwości sensora dotyku.
8. Dodajemy szperaczowi sensor dotyku.
7. Uczymy się wstawiać do programu blok warunku.
6. Dodajemy szperaczowi czujnik ultradźwiękowy.
5. Piszemy pierwszy program i modyfikujemy go.
4. Wielki sukces Szperacz zbudowany.
3. Pierwszy robot wykonany z klocków Maindstorms jest prawie na ukończeniu, już niedługo ujrzycie go.
2. Budujemy pierwszego robota.
1. Poznajemy klocki Maindstorms.
ZAJĘCIA DLA KLASY I „c”
3. W lutym klasa I „c” będzie poznawać możliwości robotów zbudowanych przez uczniów klasy IV „a” oraz będzie analizować programy napisane przez uczniów tej klasy.
2. W listopadzie i grudniu klasa I „c” będzie doskonalić swoją umiejętność składania robotów z wykorzystaniem instrukcji.
1. We wrześniu sześciolatki z klasy I „c” poznawały zestaw klocków LEGO WeDo, natomiast październik poświęcimy budowaniu pierwszego robota.