Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, zdobycie umiejętności tworzenia algorytmów, programowania klocków lego, doskonalenie umiejętności pracy metoda projektu.
Dzięki projektowi FIO „Popołudnie w szkole” udało się pozyskać interaktywne klocki lego WeDo oraz lego mindstorms. Z ich wykorzystaniem prowadzone będą unikalne zajęcia umożliwiające poznanie tajników konstruowania oraz podstaw programowania. A wszytko poprzez świetną zabawę pod kierunkiem nauczycielki informatyki Anety Jabłońskiej.
- LEGO Mindstorms „Robot humanoidalny”
- LEGO Mindstorms „Wyrzutnia kulek”
- LEGO Mindstorms „Sortowanie kulek”
- LEGO Mindstorms „Sortowanie kulek”
- LEGO Mindstorms „Krokodyl” cz.2
- LEGO Mindstorms „Krokodyl”
- LEGO Mindstorms „Wóz bojowy”
- LEGO WeDo „GORYL” i LEGO Mindstorms
- LEGO WeDo „ZOO”
- LEGO WeDo „SAMOLOT” i „BĄCZEK”
- LEGO WeDo „STRZELAMY GOLE” I „BRONIMY BRAMKI”
- LEGO WeDo „OLBRZYM”
LEGO Mindstorms „Robot humanoidalny”
Na czternastych i piętnastych zajęciach budowaliśmy robota humanoidalnego. Niestety nie udało nam się go skończyć.
LEGO Mindstorms „Wyrzutnia kulek”
Trzynaste zajęcia spędziliśmy pod czujnym okiem Panów Ewaluatorów, dlatego też z wrażenia nie nakręciliśmy filmu. Stworzyliśmy wyrzutnię kulek, która rozpoznawała kolor kulki i wystrzeliwała ją w odpowiednim kierunku.
LEGO Mindstorms „Sortowanie kulek”
Dwunaste zajęcia upłynęły nam na programowaniu robota sortującego kulki.
LEGO Mindstorms „Sortowanie kulek”
Dziesiąte i jedenaste zajęcia upłynęły nam na mozolnym składaniu maszyny do sortowania kulek.
LEGO Mindstorms „Krokodyl” cz.2
Całe dziewiąte zajęcia poświęciliśmy na oprogramowaniu naszego krokodyla. Ostatecznie „bestia” broniła swojego terytorium. Jeśli zbliżył się ktoś do niej podchodziła do tej osoby, atakowała swoimi strasznymi zębami. W momencie, gdy intruz znikną z pola widzenia krokodyl wycofywał się.
LEGO Mindstorms „Krokodyl”
Na zajęciach budowaliśmy krokodyla. Niestety nie zdążyliśmy zaprogramować „bestii”. Zaglądnijcie do nas za tydzień żeby zobaczyć jak się zachowuje krokodyl.
Autor: Kacper Górka
LEGO Mindstorms „Wóz bojowy”
Na kolejnych zajęciach budowaliśmy „wóz bojowy”. Miał on za zadanie obracać się wokół własnej osi. Jeżeli zauważył przeszkodę miała się zapalić czerwona lampka i wystrzelić kulkę. Zapraszamy za tydzień na naszą stronę!
Autor: Kacper Górka
LEGO WeDo „GORYL” i LEGO Mindstorms
Podczas piątych zajęć musieliśmy zmodyfikować nasze plany, gdyż w szkole nie było Internetu. Zaplanowane wcześniej projekty z LEGO WeDo przenieśliśmy na później. Nie popsuło to naszych humorów, wręcz przeciwnie cieszyliśmy się, że czekają nas nowe wyzwania. Po zbudowaniu i oprogramowaniu muzykalnego goryla, zabraliśmy się do składania klocków LEGO Maidstorms. Kacper Górka już wymyślił i zapisał program, który będzie tak sterował pojazdem, aby jeździł tylko po czarnej linii. Zapraszamy za dwa tygodnie, a przekonacie się czy nam się udało.
LEGO WeDo „ZOO”
Na czwartych zajęciach zrobiliśmy małe zoo w, którym mieszkał krokodyl, lew oraz pelikan. Krokodyl otwierał paszczę i czekał na swoją ofiarę, lew stał jak na straży, gdy mu ktoś podrzucił jedzenie kładł się i je zjadał. Pelikan wymachiwał skrzydłami i przy tym wydawał dźwięki. Dwaj geniusze, którzy co chwilę realizują swoje pomysły zbudowali młyn, który mielił ziarna zboża na mąkę. Wykorzystali do tego ciekawy system kół zębatych. Zapraszamy na naszą stronę za tydzień.
Autor: Kacper Górka
LEGO WeDo „SAMOLOT” i „BĄCZEK”
Podczas trzecich zajęć zbudowaliśmy samolot i bączek. Do samolotu napisaliśmy program z wieloma różnymi dźwiękami. Samolot najpierw startował, następnie wlatywał w burzę , w końcu rozbijał się o skałę i wpadał do wody. W przypadku bączka badaliśmy czy rodzaj użytych przez nas kół zębatych ma wpływ na prędkość z jaką kręci się bączek. W między czasie Kacper i Sebastian zbudowali i zaprogramowali samochód, który porusza się do tyłu i do przodu. Nie zapomnijcie zaglądnąć do nas za tydzień i obejrzeć nowe projekty.
Autor: Kacper Górka
LEGO WeDo „STRZELAMY GOLE” I „BRONIMY BRAMKI”
Podczas drugich zajęć zbudowaliśmy bramkarza, którego zadaniem była obrona bramki. Dzięki odpowiednio napisanemu programowi wszystkie gole były zliczane i wyświetlane na ekranie. Zbudowaliśmy także nogę, która rozpoznawała kiedy przed nią znajdowała się piłka i wtedy strzelała gola. Twórcza zabawa wzbudziła w Kacprze i Sebastianie pokłady kreatywności i chłopcy stworzyli obrotową fontannę. Zaglądnijcie do nas za tydzień, aby obejrzeć nowe projekty.
LEGO WeDo „OLBRZYM”
Na pierwszych zajęciach tworzyliśmy dwa projekty z klocków Lego WeDo. Najpierw zbudowaliśmy łódź i stworzyliśmy do niej dwa programy, a następnie olbrzyma. Zmodyfikowaliśmy program sterujący olbrzymem tak, aby po zniknięciu ludzika olbrzym ponownie zasypiał. Oto efekty naszej pracy i miłej ZABAWY.