Gra w klasy

 

RUCH TO  ZDROWIE  KAŻDY  UCZEŃ  CI  TO  POWIE

Rozpoczynamy akcję propagującą aktywny tryb życia pod nazwą: GRA W KLASY

REGULAMIN:

W grze biorą udział wszyscy uczniowie szkoły. Każda klasa na lekcjach wychowawczych wybiera jedną grę (może to być gra , w którą można grać w klasie lub na podwórku szkolnym), następnie wysyła zasady gry na stronę internetową szkoły ( zakładka strona promująca zdrowie) , gry nie mogą się powtarzać. Decyduje kolejność zgłoszeń. Informacje na stronie są jednocześnie bazą informacji dla wszystkich uczniów. W czasie imprezy związanej z pierwszym dniem wiosny , uczniowie całej szkoły poprzez głosowanie wybierają najlepszą grę. Klasa typuje drużynę do mistrzostw w tej grze. Mistrzostwa odbędą się w  czasie Dnia Patrona .

Przykładowy opis gry: Grę rozpoczyna się od wrzucenia kamyka do odpowiedniej klasy. Zaczynamy oczywiście od pierwszej. Kamyk w trakcie wrzucania i gry nie może trafić na linię, ani wpaść do piekła. Również gracz skacząc nie może nastąpić na linię. Na linię to tzw. skucha  i oddajemy kamyk kolejnej osobie, a kiedy ona skusi zaczynamy od klasy w której my skusiliśmy. W przypadku gdy kamień wpadnie do piekła wracamy do pierwszej klasy.

No to zaczynamy. Wrzucamy kamyk do 1-ej klasy , wskakujemy do niej na jednej nodze i skacząc staramy się jednocześnie przesunąć kamyk do 2-giej, a następnie do 3-ej klasy i do Nieba. W niebie możemy chwilę  odpocząć , a następnie znów skacząc na jednej nodze pokonujemy razem z kamykiem kolejne klasy , aż do końca starając się aby kamyk nie wylądował w piekle. Kolejna runda wrzucamy kamyk do drugiej klasy i sami też musimy wskoczyć od razu do drugiej klasy i dalej tak jak przy pierwszej rundzie. Jeśli przejdziemy wszystkie klasy kolejny etap to zmiana nogi, a potem, znacznie trudniejsze skakanie z nogami na krzyż. Uff. Nie te lata, żeby tak skakać, ale warto zachęcić dzieci, a nawet młodzież do tych zabaw. Wystarczy kawałek prostego terenu. Dobrze by było, żeby takie gry wyrysowane były na stałe na placach zabaw i boiskach, a może gdzieś są?  W chłopka, którego opis jest widoczny w zamieszczonym fragmencie artykułu też grałam, natomiast pozostałe gry ślimak, czekolada i gra w klasy gdzie jest 9 pól  nie były mi znane, ale są ciekawe i godne polecenia.

 

 

Wyliczanki:

Elemele-dudki  gospodarz malutki, gospodyni jeszcze mniejsza, ale za to obrotniejsza.

Trumf, trumf, Misia Bela, MisiaKasia, Komfacela, Misia a, Misia be, Misia Asia, kom face.

Entliczek, pentliczek czerwony stoliczek, na kogo wypadnie na tego bęc.

Na wysokiej górze rosło drzewo duże, nazywa się aplipaplibliteblau. Kto tego słowa nie wypowie, ten będzie spał.

Wpadła bomba do piwnicy napisała na tablicy: raz dwa trzy, gonisz ty.

Szedł diabeł przez piekło: O , do licha, jak ciepło! – wszystkie diabły pozdychały, tylko jeden został mały. Tylko jeden żył co mi spodnie szył.

Siedzi baba na cmentarzu trzyma nogi w kałamarzu, przyszedł duch, babę buch, baba w krzyk , a on znikł.

Siedzi anioł w niebie pisze list do ciebie. – Jakim atramentem?

Aniołek ,fiołek

RYSUNEK PLANSZY MILE WIDZIANY

222

___________________________________________________________________________________

Klasa VI „a” – Gra w gumę

ru-0-r-665,0-n-zf2127693HAgZ

Czas: dopóki kondycja pozwoli :)

Wymagania terenu: kawałek płaskiej podłogi lub ziemi, jeśli grają tylko 2 osoby to konieczny będzie słupek, latarnia, trzepak lub noga od stołu albo ciężkie krzesło (coś za co zaczepimy jeden koniec gumy).

Ilość i wiek uczestników: od 2 do kilku graczy od ok. siódmego roku życia.

Niezbędne akcesoria: guma tzw. majtkowa długości ok. 4 metrów.

Reguły gry: Gra polega na wykonaniu serii skoków przez gumę bez skuchy. Dwoje graczy stoi w gumie, trzeci skacze aż do skuchy (wówczas następuje zmiana gracza). Po ponownym powrocie do gry gracz zaczyna skoki od poziomu na którym skończył. Skacze się od jedynek do dziesiątek oraz „męczko” czyli cała seria jedynek do dziesiątek bez przerwy. Najpierw uczestnicy skaczą na gumie zaczepionej na wysokości kostek, później kolan, ud, pasa. Szczegóły kolejnych kroków przedstawia film (uwaga, na różnych podwórkach poszczególne kroki się różniły, na filmie przedstawiamy ten, który pamiętamy z naszego podwórka).

 

___________________________________________________________________________________

Klasa IV „a” – GRA PODWÓRKOWA W KAPSLE –WYŚCIG

 

LICZBA GRACZY dowolna

 

REKWIZYTY – metalowe kapsle od butelek. Aby kapsel nadawał się do gry należy go wcześniej odpowiednio przygotować – obciążyć plasteliną lub modeliną oraz odpowiednio udekorować, aby różnił się od kapsli przeciwników. Tor narysowany na chodniku lub boisku.

PRZEBIEG GRY:

  • Na chodniku lub boisku rysujemy trasę, którą zawodnicy będą musieli pokonać pstrykając palcem w kapsle. Ważne jest aby trasa nie była zbyt prosta, mogą na niej być przeszkody (mosty, rzeki, lotne premie). Na trasie oznaczamy START I METĘ.
  • Umieszczamy kapsle na STARCIE i losujemy kolejność ruchów.
  • Uczestnicy w wylosowanej kolejności pstrykają w kapsle tak, aby przesunęły się one jak najdalej i nie wyszły poza narysowaną trasę i pokonały narysowane przeszkody.
  • Jeżeli kapsel wypadnie poza narysowany tor lub wpadnie do rzeki, uczestnik umieszcza kapsel w miejscu, z którego wykonywał ostatni ruch.
  • Przekroczenie lotnej premii uprawnia do dodatkowego ruchu.
  • Zwycięża zawodnik, który jako pierwszy przekroczy linię METY.

 

 

Przykładowy tor, po którym może odbywać się wyścig kapsli.

Bez tytułu

___________________________________________________________________________________

Klasa V „b” – GRA W KOLORY

LICZBA GRACZY:DOWOLNA
MIEJSCE ZABAWY:NA DWORZE
REKWIZYTY:PIŁKA

1.GRACZE USTAWIAJĄ SIĘ W KOLE .
2.NASTĘPNIE PIERWSZY GRACZ RZUCA
PIŁKĘ DO WYBRANEJ PRZEZ NIEGO OSOBY WYPOWIADAJĄC JAKIŚ  KOLOR.
3.KIEDY GRACZ ZŁAPIE PIŁKĘ NA CZARNYM
KOLORZE SKUJE SIĘ .
4.MUSI KLĘKNĄĆ NA JEDNO KOLANO
GDY ZNOWU SIĘ SKUJE KLĘKA NA DWA KOLANA
POTEM SIADA PO TURECKU NASTĘPNIE
LEŻY NA PLECACH.
5.JEŚLI NASTĘPNYM RAZEM GRACZ ZŁAPIE PIŁKĘ
NA DOBRYM KOLORZE MOŻE PODNIEŚĆ SIĘ
O JEDEN POZIOM DO GÓRY.

KALABURY – ZASADY GRY – KLASA 3C

Kalambury są bardzo popularną grą towarzyską. Świetnie nadaje się na wszystkie imprezy zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. W grze biorą udział dwie drużyny a każda z nich powinna liczyć co najmniej 3 osoby. Gra polega na odgadywaniu haseł przedstawianych za pomocą gestów lub rysunków przez jednego z członków drużyny.
Drużyny
Najpierw wszyscy dzielą się na drużyny. Zwykle w grze biorą udział dwie drużyny w każdej co najmniej 3 osoby, jednak możliwa jest również opcja „bezdrużynowa”. Jeśli osób na imprezie jest więcej można podzielić się na więcej drużyn. Najważniejsze, aby w każdej drużynie było po tyle samo osób (zrównoważenie sił).

Hasła
Hasła powinna wymyślać osoba prowadząca grę. Mogą one być wymyślone wcześniej przed imprezą, napisane na kartkach i wrzucone do słoika/koszyka.

Gra
Wychodzi pierwsza osoba na środek (obojętnie z której drużyny) i za pomocą gestów i/lub rysunków przedstawia wylosowane hasło. Kolejne hasło przedstawiane jest przez osobę z drużyny przeciwnej. Jeśli gra jest bezdrużynowa wówczas osoba która odgadnie hasło pokazuje je w następnej rundzie.

Punkty
Punkt zdobywa ta drużyna, która odgadła największą ilość haseł. Jeśli gra jest „bezdrużynowa” wówczas nagroda przyznawana jest dla osoby, która zdobyła największą ilość punktów.

Bierzemy udział w programie

Bierzemy udział w programie

Aktualności »

10696155_10205119545219399_1647561123206534924_n

Wyróżnienie w konkursie PAMIĘTNIK NAUCZYCIELA

Wojewódzki konkurs „Pamiętnik Nauczyciela” rozstrzygnięty Od lutego do końca maja 2017 r. trwał konkurs „Pamiętnik Nauczyciela”, który został zorganizowany...

 
20170623_091244

UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2016/2017

23 czerwca społeczność Szkoły Podstawowej nr 11 im. Henryka Jordana zakończyła rok szkolny 2016/2017. Po mszy świętej, wszyscy spotkaliśmy się przed szkołą,...

 
P1020741

Reminiscencje sportowe z II semestru

Pięknych wspomnień czar. począwszy od zawodów łyżwiarskich organizowanych przez zaprzyjaźnioną SP 1, w których odnosiliśmy indywidualne sukcesy jak i sukces...